Ψάχνοντας κάτι στο διαδίκτυο, βρήκα μια ιστοσελίδα που πουλάει αναλύσεις πάνω στις καταναλωτικές προτιμήσεις των Ελληνίδων-Ελλήνων σχετικά με τα προϊόντα ομορφιάς. Εννοείται πως δεν αγόρασα κάποια τέτοια ανάλυση, αλλά διάβασα τη σύνοψη της και σκέφτηκα να γράψω κάτι πάνω σ' αυτά τα δεδομένα, έστω αληθή, και θα ήθελα να δω και την άποψή σας κορίτσια πάνω στο θέμα.
Σύμφωνα με τη σύνοψη, στη χώρα μας οι πιο ακριβές μάρκες και οι ακριβές-αλλά-προσιτές-σε-μεγάλο-μέρος-του-καταναλωτικού-κοινού μάρκες χάνουν έδαφος σταδιακά και γι αυτό προσπαθούν να προσελκύσουν τους καταναλωτές με προσφορές. Οι Ελληνίδες, πέραν του ότι επιλέγουν τις προσφορές και τα οικονομικά καλλυντικά, δεν αγοράζουν πια ένα προϊόν που ικανοποιεί μια ανάγκη τους αλλά πολυχρηστικά προϊόντα που καλύπτουν πολλές ανάγκες μαζί (και δίνει ως παράδειγμα τις BB και τις CC κρέμες). Επίσης, οι Ελληνίδες είναι πιστές στις αγορές των "κλασικών" καλλυντικών όπως μάσκαρα, κονσίλερ, makeup, πούδρα, κραγιόν. Καθοριστικό ρόλο στις επιλογές μας παίζει η οικονομική κρίση, βέβαια.
Πολλά από τα πιο πάνω δεδομένα μου άνοιξαν τα μάτια. Έτσι εξηγούνται τα άπειρα μαγαζάκια με άγνωστα καλλυντικά ή μαγαζάκια με αποκλειστικά 1 μάρκα που άνοιξαν σε πολλές από τις πόλεις που επισκέπτομαι κατά καιρούς. Έτσι εξηγούνται οι μόνιμες προσφορές στα ελληνικά καταστήματα καλλυντικών, που πλέον θεωρούμε δεδομένες κάθε βδομάδα. Έτσι εξηγούνται οι άπειρες κριτικές σε διάφορα καλλυντικά αγνώστου προελεύσεως και η εμμονή με συγκεκριμένα είδη καλλυντικών που βλέπω να προωθούνται στην τηλεόραση και το ίντερνετ. Ως προς τις προσφορές, το δικό μου μπλογκ κι αν έχει αναδείξει αυτό το θέμα...
Οι σκέψεις μου πάνω στα πιο πάνω συμπεράσματα είναι οι εξής. Έστω αληθή τα πιο πάνω δεδομένα, θα πρέπει να έχουμε ξεκαθαρισμένη στο μυαλό μας τη διαφορά του "κάνω οικονομία" από το "κάνω εκπτώσεις στην ποιότητα των προϊόντων που παίρνω κι ό,τι γίνει". Συμβαίνει ένα οικονομικό καλλυντικό να μας προκαλέσει ακμή, ερεθισμούς, αλλεργίες, χημικά εγκαύματα, κλπ οπότε τα λεφτά που θα δώσουμε στους γιατρούς μετά, για να επανέλθουμε στη φυσιολογική μας κατάσταση, να είναι 10πλάσια όσων ξοδέψαμε για να καλλωπιστούμε. Κάτι που επίσης εντόπισα είναι ότι προϊόντα που δίνονταν σε προσφορές (δε θα πω μάρκες), ήταν πολύ κοντά στην ημερομηνία λήξης τους ή αυτή είχε ήδη παρέλθει. Όταν δε, σε συγκεκριμένη περίπτωση, έθιξα το θέμα σε πωλήτρια, μου απάντησε ότι τα προϊόντα σε μορφή σκόνης (σκιές, πούδρες, κλπ) δεν έχουν πραγματικά ημερομηνία λήξης και έδειξε να δυσανασχετεί όταν της ζήτησα να μου αντικαταστήσει το προϊόν που πήρα (για την ιστορία, το αντικατέστησε). Επίσης, άλλο μεγάλο ζήτημα είναι πως πολλές κοπέλες αγοράζουν άπειρα προϊόντα ομορφιάς που στην πραγματικότητα δεν τους ταιριάζουν, απλά επηρεάζονται από την υπερπροβολή των συγκεκριμένων στα μέσα.
Τα τρία σημεία που έθιξα παραπάνω είναι απλά η κορυφή του παγόβουνου. Θα ήθελα απλά να πω, βλέποντας τα πράγματα πιο αποστασιοποιημένα, ότι πιστεύω ότι εμείς οι Ελληνίδες δεν ξέρουμε να ψωνίζουμε προϊόντα πια. Ψωνίζουμε καλλυντικά για τους λάθος λόγους. Αν μια κοπέλα δει 10 βιντεάκια μακιγιάζ στο διαδίκτυο, αμέσως την πιάνει "το ψώνιο του Έλληνα" και νιώθει ειδική, "αγράμματος δικηγόρος", οπότε αγοράζει ό,τι να 'ναι και αν δεχτεί κριτική, βγάζει τους άλλους άσχετους κι επίσης δίνει συμβουλές σε αδαή άτομα ενώ δεν είναι σε θέση να δίνει.
Ακόμα, τα καταστήματα καλλυντικών προσλαμβάνουν κοπέλες που είναι μεν όμορφες, δεν ξέρουν από καλλυντικά δε. Κι αυτό μπορείς εύκολα να το καταλάβεις όταν η πωλήτρια έχει κάνει τόσους πολλούς καθαρισμούς στο πρόσωπό της που το έχει παραμορφώσει και πια δε βλέπεις δέρμα, μόνο τεράστιους πόρους που δεν μπορούν με τίποτα να κλείσουν ή πάει στο πόστο της χωρίς να έχει κάνει αποτρίχωση στο πρόσωπό της (μουστάκι, πηγούνι ορισμένες) ή βάφεται όμορφα αλλά όχι σύμφωνα με τις νέες τάσεις της μόδας. Πως μετά να εμπιστευτείς τη γνώμη αυτού του ατόμου για τα καλλυντικά που θα σου πουλήσει;
Τέλος, ένας ακόμη λόγος που οι καταναλωτικές επιλογές των Ελληνίδων εμφανίζουν τέτοια απόκλιση είναι επειδή οι εταιρείες καλλυντικών κατά τη γνώμη μου δεν προωθούν στοχευμένα τα προϊόντα τους. Κοστολογούν τα προϊόντα πιο ακριβά απ' όσο φαίνεται να αξίζουν (κακοφτιαγμένες συσκευασίες, που φθείρονται εύκολα και δε θες να τις βλέπεις στο μπουντουάρ σου/ορισμένα προϊόντα προσώπου μυρίζουν άσχημα ή περίεργα ή έχουν μυρωδιά ενώ απευθύνονται σε ευαίσθητες επιδερμίδες). Επειδή η Ελλάδα είναι μικρή χώρα και άρα έχει λίγους καταναλωτές, προσπαθούν με τη διαφήμιση να πουλήσουν αντιγηραντικές κρέμες ακόμα και σε μικρούλες ή έντονα χρώματα σκιών/κραγιόν σε πιο ώριμα κορίτσια. Για τον ίδιο λόγο, διαφημίζουν τα προϊόντα τους ως πολυχρηστικά, οπότε οι καταναλωτές, ενώ αποτελούν ένα ετερόκλητο πλήθος με διαφορετικές ανάγκες, να αγοράζουν το ίδιο προϊόν για διαφορετικούς λόγους ο καθένας.
Αυτά τα "ολίγα" είχα να πω κορίτσια. Εδώ φαίνεται και ο άνθρωπος που διάλεξε τη θεωρητική κατεύθυνση. Όπως είπα και στην αρχή, αν θέλετε να αρχίσετε κουβεντούλα, γράψτε μου κάτι στα σχόλια.
Σύμφωνα με τη σύνοψη, στη χώρα μας οι πιο ακριβές μάρκες και οι ακριβές-αλλά-προσιτές-σε-μεγάλο-μέρος-του-καταναλωτικού-κοινού μάρκες χάνουν έδαφος σταδιακά και γι αυτό προσπαθούν να προσελκύσουν τους καταναλωτές με προσφορές. Οι Ελληνίδες, πέραν του ότι επιλέγουν τις προσφορές και τα οικονομικά καλλυντικά, δεν αγοράζουν πια ένα προϊόν που ικανοποιεί μια ανάγκη τους αλλά πολυχρηστικά προϊόντα που καλύπτουν πολλές ανάγκες μαζί (και δίνει ως παράδειγμα τις BB και τις CC κρέμες). Επίσης, οι Ελληνίδες είναι πιστές στις αγορές των "κλασικών" καλλυντικών όπως μάσκαρα, κονσίλερ, makeup, πούδρα, κραγιόν. Καθοριστικό ρόλο στις επιλογές μας παίζει η οικονομική κρίση, βέβαια.
Πολλά από τα πιο πάνω δεδομένα μου άνοιξαν τα μάτια. Έτσι εξηγούνται τα άπειρα μαγαζάκια με άγνωστα καλλυντικά ή μαγαζάκια με αποκλειστικά 1 μάρκα που άνοιξαν σε πολλές από τις πόλεις που επισκέπτομαι κατά καιρούς. Έτσι εξηγούνται οι μόνιμες προσφορές στα ελληνικά καταστήματα καλλυντικών, που πλέον θεωρούμε δεδομένες κάθε βδομάδα. Έτσι εξηγούνται οι άπειρες κριτικές σε διάφορα καλλυντικά αγνώστου προελεύσεως και η εμμονή με συγκεκριμένα είδη καλλυντικών που βλέπω να προωθούνται στην τηλεόραση και το ίντερνετ. Ως προς τις προσφορές, το δικό μου μπλογκ κι αν έχει αναδείξει αυτό το θέμα...
Οι σκέψεις μου πάνω στα πιο πάνω συμπεράσματα είναι οι εξής. Έστω αληθή τα πιο πάνω δεδομένα, θα πρέπει να έχουμε ξεκαθαρισμένη στο μυαλό μας τη διαφορά του "κάνω οικονομία" από το "κάνω εκπτώσεις στην ποιότητα των προϊόντων που παίρνω κι ό,τι γίνει". Συμβαίνει ένα οικονομικό καλλυντικό να μας προκαλέσει ακμή, ερεθισμούς, αλλεργίες, χημικά εγκαύματα, κλπ οπότε τα λεφτά που θα δώσουμε στους γιατρούς μετά, για να επανέλθουμε στη φυσιολογική μας κατάσταση, να είναι 10πλάσια όσων ξοδέψαμε για να καλλωπιστούμε. Κάτι που επίσης εντόπισα είναι ότι προϊόντα που δίνονταν σε προσφορές (δε θα πω μάρκες), ήταν πολύ κοντά στην ημερομηνία λήξης τους ή αυτή είχε ήδη παρέλθει. Όταν δε, σε συγκεκριμένη περίπτωση, έθιξα το θέμα σε πωλήτρια, μου απάντησε ότι τα προϊόντα σε μορφή σκόνης (σκιές, πούδρες, κλπ) δεν έχουν πραγματικά ημερομηνία λήξης και έδειξε να δυσανασχετεί όταν της ζήτησα να μου αντικαταστήσει το προϊόν που πήρα (για την ιστορία, το αντικατέστησε). Επίσης, άλλο μεγάλο ζήτημα είναι πως πολλές κοπέλες αγοράζουν άπειρα προϊόντα ομορφιάς που στην πραγματικότητα δεν τους ταιριάζουν, απλά επηρεάζονται από την υπερπροβολή των συγκεκριμένων στα μέσα.
Τα τρία σημεία που έθιξα παραπάνω είναι απλά η κορυφή του παγόβουνου. Θα ήθελα απλά να πω, βλέποντας τα πράγματα πιο αποστασιοποιημένα, ότι πιστεύω ότι εμείς οι Ελληνίδες δεν ξέρουμε να ψωνίζουμε προϊόντα πια. Ψωνίζουμε καλλυντικά για τους λάθος λόγους. Αν μια κοπέλα δει 10 βιντεάκια μακιγιάζ στο διαδίκτυο, αμέσως την πιάνει "το ψώνιο του Έλληνα" και νιώθει ειδική, "αγράμματος δικηγόρος", οπότε αγοράζει ό,τι να 'ναι και αν δεχτεί κριτική, βγάζει τους άλλους άσχετους κι επίσης δίνει συμβουλές σε αδαή άτομα ενώ δεν είναι σε θέση να δίνει.
Ακόμα, τα καταστήματα καλλυντικών προσλαμβάνουν κοπέλες που είναι μεν όμορφες, δεν ξέρουν από καλλυντικά δε. Κι αυτό μπορείς εύκολα να το καταλάβεις όταν η πωλήτρια έχει κάνει τόσους πολλούς καθαρισμούς στο πρόσωπό της που το έχει παραμορφώσει και πια δε βλέπεις δέρμα, μόνο τεράστιους πόρους που δεν μπορούν με τίποτα να κλείσουν ή πάει στο πόστο της χωρίς να έχει κάνει αποτρίχωση στο πρόσωπό της (μουστάκι, πηγούνι ορισμένες) ή βάφεται όμορφα αλλά όχι σύμφωνα με τις νέες τάσεις της μόδας. Πως μετά να εμπιστευτείς τη γνώμη αυτού του ατόμου για τα καλλυντικά που θα σου πουλήσει;
Τέλος, ένας ακόμη λόγος που οι καταναλωτικές επιλογές των Ελληνίδων εμφανίζουν τέτοια απόκλιση είναι επειδή οι εταιρείες καλλυντικών κατά τη γνώμη μου δεν προωθούν στοχευμένα τα προϊόντα τους. Κοστολογούν τα προϊόντα πιο ακριβά απ' όσο φαίνεται να αξίζουν (κακοφτιαγμένες συσκευασίες, που φθείρονται εύκολα και δε θες να τις βλέπεις στο μπουντουάρ σου/ορισμένα προϊόντα προσώπου μυρίζουν άσχημα ή περίεργα ή έχουν μυρωδιά ενώ απευθύνονται σε ευαίσθητες επιδερμίδες). Επειδή η Ελλάδα είναι μικρή χώρα και άρα έχει λίγους καταναλωτές, προσπαθούν με τη διαφήμιση να πουλήσουν αντιγηραντικές κρέμες ακόμα και σε μικρούλες ή έντονα χρώματα σκιών/κραγιόν σε πιο ώριμα κορίτσια. Για τον ίδιο λόγο, διαφημίζουν τα προϊόντα τους ως πολυχρηστικά, οπότε οι καταναλωτές, ενώ αποτελούν ένα ετερόκλητο πλήθος με διαφορετικές ανάγκες, να αγοράζουν το ίδιο προϊόν για διαφορετικούς λόγους ο καθένας.
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου